90 % saksofonów typu Vintage które trafiają do Saxoservice zostały wyprodukowane 60-70 lat temu. Instrumenty te są bardzo wyeksploatowane, mają pokrzywione, pokryte rdzą osie, powyginaną mechanikę, nie były konserwowane dziesiątki lat itp. Aby profesjonalnie wykonać profesjonalnie remont, naprawić to, co zostało zepsute przez inne nieprofesjonalne serwisy, zregenerować mechanikę należy takim instrumentom poświęcić „dwukrotnie” więcej czasu niż w przypadku zadbanych, współczesnych. Dlatego cena takiego remontu jest większa niż w przypadku współczesnego saksofonu. Należy być świadomym, iż z takich instrumentów jednak nie zrobi się współczesnego „saxa”. Bardzo często mimo wykonanego remontu w instrumentach Vintage mogą występować problemy z intonacją oraz jakością rejestru brzmieniowego (głuche dźwięki).
W większości przypadków Saxoservice uzyskuje znaczną poprawę tych wad, ale niekiedy uniemożliwia to konstrukcja instrumentu. W świadomości muzyka powinno być przeświadczenie, że z saksofonu Vintage nie ma możliwości uzyskania wszystkich zalet, które posiadają współczesne instrumenty – głównie „super wygodnej” mechaniki. Użytkowanie takich saxów wymaga przyzwyczajenia się, poświecenia o wiele więcej czasu dla opanowania mechaniki oraz zapanowania nad intonacją, a co za tym idzie czerpania przyjemności z grania.
Koszt remontu generalnego uzależniony jest od:
Ustaloną wcześniej kwotę za wykonany remont czy inną usługę należy wpłacić na podane konto. Odesłanie instrumentu następuje wyłącznie po zaksięgowaniu ustalonej kwoty na koncie bankowym. Istnieje możliwość uregulowania zapłaty przy odbiorze instrumentu – opcja “za pobraniem”.
Standardowy remont generalny wykonuję w ciągu 8-iu dni roboczych. Indywidualne życzenia klientów mogą wpływać na czas trwania remontu.
Polecam firmę kurierską DHL, UPC czy inną gdzie instrument można dodatkowo ubezpieczyć.
Do wysyłanego instrumentu proszę dołączyć:
Instrument powinien być wysłany w sztywnym, najlepiej oryginalnym futerale. Dodatkowo należy futarał zapakować w karton aby zminimalizować uszkodzenia które mogą wystąpić podczas transportu. Po otrzymaniu instrumentu potwierdzam jego odbiór telefonicznie lub mailowo.
Odsyłam instrument firmą kurierską DHL. Bezpośrednio po nadaniu podaję nr zlecenia DHL drogą telefoniczną (sms) lub mailową.
Odbiorca kontaktując się z centralą DHL (podając nr zlecenia) gdzie możne ustalić indywidualną godzinę jego odbioru.
Czas oczekiwania na instrument w DHL wynosi 1-2 dni roboczych od momentu nadania. Nie dotyczy to okresu świątecznego.
Koszty wysłania instrumentu do serwisu pokrywa nadawca.
Koszt odesłania pokrywa serwis – w przypadku remontu generalnego.
Gwarancja nie obejmuje:
Bezpłatny przegląd obejmuje:
Bezpłatny przegląd nie obejmuje:
Regulacja
W przypadku braku ustaleń z klientem odnośnie wysokości ustawienia klap w instrumencie oraz naciągu sprężynek dokonuję tego na podstawie własnych doświadczeń i opinii zawodowych muzyków.
W przypadku niedostarczenia ustnika do saksofonu, korek na fajce instrumentu pozostawiam nieco grubszy, po to, aby klient osobiście doszlifował go do żądanego wymiaru.
Konserwacja
W instrumencie dętym zachodzi proces skraplania się wody we wdychanym powietrzu poprzez ustnik.
Wielkość tego procesu uzależniona jest od ilości wdychanego powietrza oraz od różnicy jego temperatury i temperatury korpusu instrumentu.
Skroplona woda wraz z zanieczyszczeniami spływa po wewnętrznej stronie korpusu, po czym osiada na niektórych poduszkach. W trakcie nie używania instrumentu woda wyparowuje pozostawiając nieczystości na poduszkach. Następnie podczas używania instrumentu (pracy klap) brud zostaje systematycznie wbijany w mikropory skóry poduszek. Proces ten powtarza się i po pewnym czasie warstwa brudu osadzona w miejscu styku poduszki i rantu kominka dźwiękowego staje się twarda i jest tak duża ze powoduje nieszczelność. Dodatkowy fakt korozji kominka dźwiękowego (utlenianie się mosiądzu w kontakcie z wodą) wzmacnia ten proces.
W celu zminimalizowania tego procesu powiedzmy raz na 3 tygodnie należy przetrzeć powierzchnię poduszek zwilżonym bieżącą wodą patyczkiem higienicznym. Na szczególną uwagę zasługują tu poduszki dźwięków dolne Es oraz poduszki górnych dźwięków d, dis, e i f, gdzie zachodzi zwiększony kontakt poduszki z wodą i zanieczyszczeniami. Prowadzi to do nieszczelności, a to z kolei przyczynia się do spadku ciśnienia wewnątrz instrumentu, a w ostateczności prowadzi to do wystąpienia problemów z łatwością wydobywania szczególnie dźwięków niskiego rejestru. Warto tez czasami sprawdzić czy na ich powierzchni nie osadziły się większe zanieczyszczenia.
Nie polecam stosowania słabej jakości “pad saver’ów” do saksofonów gdyż włoski, z jakich są zbudowane mogą z czasem przyklejają się do powierzchni poduszek, co prowadzi do nieszczelności. Współczesne futerały są bardzo szczelne, wodoodporne. Są bardzo dobrą ochroną przed uszkodzeniem. Niestety uniemozliwiają odpowiedną cyrkulacje powietrza. Dlatego po każdym użyciu instrumentu należy go pozostawić aby pozbyć się wilgoci z poduszek. W skrajnych przypadkach zamykanie wilgotnego saksofonu w szczelnym futerale może doprowadzić do rdzewienia metalowych rezonatorów, gromadzenie się zanieczyszczeń oraz do powstania pleśni na poduszkack i wewnątrz korpusu.