VIBRO – higher sound level. Mechaniczne rozgrywanie instrumentów
Około dziewięćdziesięciu procent instrumentów dętych, na których gramy, posiada wady. Współczesna technologia umożliwiła całemu szeregowi marek profesjonalną produkcję znakomicie brzmiących instrumentów. Jednak instrumenty typu „vintage”, instrumenty po uszkodzeniach mechanicznych czy instrumenty długo nieużywane wymagają odpowiedniego podejścia do występujących w nich wad.
Interesuje się akustyką i wibroakustyką, a wiedzę techniczną z zakresu akustyki i wibroakustyki zdobyłem na studiach Politechniki Szczecińskiej. Od kilku lat zacząłem się interesować metodą wibracyjną, która jest znana od lat 50. w światowej technice. Postanowiłem wykorzystać swoje doświadczenie, wiedzę oraz kontakty z czołowymi polskimi naukowcami z zakresu wibroakustyki i wykonać odpowiednie stanowisko.
Niepożądanym rezultatem występującym podczas etapu produkcji oraz późniejszej eksploatacji instrumentu muzycznego są zaburzenia molekularne i inne zmiany, które zakłócają proces wytworzenia odpowiednich rezonansu. To powoduje, że część energii jest tracona, co z kolei wpływa negatywnie na brzmienie oraz szybkość reakcji instrumentu.
Metoda wibracyjna zmniejsza zaburzenia molekularne oraz usuwa większość naprężeń szczątkowych, których nie można uniknąć podczas tworzenia i eksploatacji instrumentu. Efektem bardzo zbliżonym do rezultatu procesu VIBRO jest naturalne rozgrywanie instrumentów.
Zaletą VIBRO jest lepszy, szybszy i pewniejszy efekt końcowy, który został udokumentowany w postaci rozegrania ponad 200 instrumentów, między innymi saksofonów, fletów, skrzypiec i trąbek.
Naturalne rozgrywanie instrumentów jest jak najbardziej wskazane, ponieważ poza wprawianiem instrumentu w rezonans w naturalny sposób nie tylko pozbywamy się naprężeń resztkowych w blasze, ale przede wszystkim kształtujemy, ćwiczymy własny aparat zadęcia. VIBRO częściowo usuwa naprężenia resztkowe szybciej, pewniej, dając znakomite efekty. Odpowiednikiem jednej sesji VIBRO jest osiem miesięcy grania forte długich dźwięków przez pięć minut dziennie. Trzy osobne generatory drgań umiejscowione w odpowiednich miejscach czary, korpusu oraz fajki dają zdecydowanie większy poziom drgań blachy instrumentu, których nie jesteśmy w stanie wytworzyć podczas naturalnego rozgrywania. Dlatego też efekt końcowy jest zdecydowanie wyraźniejszy i przenosi Twój instrument na wyższy poziom brzmienia.
Zapraszam do zapoznania się z opiniami zawodowych muzyków w formie Video na moim firmowym FB co do efektów oferowanej przeze mnie usługi.
Korzyści VIBRO:
Nigdy nie narzekałem na brzmienie mojego saksofonu tenorowego Lupifaro Platinum i dalej nie narzekam tym bardziej, że po wizycie u Pana Szymonika brzmi nieco pełniej w całości a tych kilka słabiej brzmiących dźwięków brzmi teraz lepiej. VIBRO – polecam! Maciej Sikała.
Odebrałem w lutym 2021 sax tenor MKVI po generalnym remoncie i metodzie Vibro u Michała Szymonika… I dopiero teraz mam czas napisać kilka słów odnośnie tego zabiegu, gdyż dopiero odkleiłem się od saksofonu… Już pierwsze dźwięki wydane po remoncie dały mi niesamowita frajdę. Dźwięk stał się bardziej scentralizowany… Artykulacyjne bardziej w punkt… Zniknęły różne brudny w altissimo. Dźwięk stał się bardziej precyzyjny i w punkt. Nie sądziłem że może być lepiej… Bo przecież to Selmer Mark VI a jednak tak. Gorąco polecam Vibro każdemu, kto myśli o polepszeniu komfortu i jakości swojej gry… Saks się odwdzięczy. Serdeczne pozdrowienia i podziękowania dla Michała i jego umiejętności. Vivat Saxoservice :))) Michał B.
Sax tenor Buescher 400 action (lata 80te). Użytkowany: od 2017 roku.Co się zmieniło po VIBRO: Pełniejsze brzmienie w środkowym rejestrze oraz szybsza reakcja instrumentu. Saksofon w rejestrze altissimo ma wyrównane brzmienie – poprawiła się szczególnie intonacja. Dolny rejestr zaczynając od niskiego dźwięku „B” można w końcu zagrać „cicho” jak i bardzo głośno bez obaw o przedęcie do drugiego/trzeciego alikwotu. Mateusz M.
Sax alt Mauriat. Saksofoniści pytają mnie jaki wpływ na dźwięk miało założenie autorskich rezonatorów Michała, a jaki usunięcie naprężeń fajki. Ciężko mi obiektywnie ocenić jaki wpływ na brzmienie czy lekkość grania ma “odprężona” fajka, bo Michał wrzucił mi za jednym zamachem SAXO rezonatory i fajkę po zabiegu. Po kilku dniach grania mogę tylko powiedzieć, że różnica między tym co było (5 lat temu saks przeszedł generalny remont u Michała), a tym co teraz jest jak najbardziej zauważalna, w dźwięku jest więcej mocy, jest pełniejszy i bardziej nasycony. Po kolejnych kilku tygodniach mój saksofon wrócił do Saxo na usunięcie naprężeń korpusu, po raz kolejny uśmiech pojawił się na twarzy, bo można wyczuć kolejną poprawę głębokości dźwięku. Generalnie – wszystkim, którym zależy na swoich instrumentach, maksymalnej przyjemności z gry i jakości polecam serwis Michała oraz oferowane przez niego zabiegi. Szymon T.
Jako stały klient Saxoservice i wieloletni użytkownik innowacji Pana Michała Szymonika i tym razem po zabiegu rozgrywania VIBRO pozostaje tylko krzyknąć wielkie WOW! Saksofon barytonowy Yamaha YBS-62 dostał nie zauważalnego wcześniej poweru, przy niewielkim zadęciu dźwięk odpala odrazu w całej średnicy, i co najważniejsze dźwięk w końcu w całości wychodzi w rury a nie kotłuje się w środku. Z cała pewnością polecam! Paweł M.
Dzięki Michał. Po Twojej Komorze wibracyjnej Mój Dolnet Bel Air Royal Jazz z 1957 nigdy nie grał mi tak lekko choć mam go już 2 lata. Szybciej wchodzi mi w rezonans, łatwość grania odczuwalna jest zwłaszcza podczas grania piana i pianissima. Ja przede wszystkim odczuwam różnicę na górnych dźwiękach, gdzie mam większa kontrolę, bardziej otwarte i wyrównane brzmienie, i nie muszę się tak gimnastykować intonacyjnie. Raz jeszcze dziękuję i choć początkowo byłem sceptyczny ciesze się, że się zdecydowałem ? Przemysław G.
Gram na trąbce Vincent Bach Stradivarius model 43B. Oddziaływanie wibracji na mój instrument zastosowanych przez Saxoservice i Michała Szymonika dokonały można powiedzieć cudu. Znaczna różnica w barwie instrumentu – więcej alikwot w brzmieniu daje wrażenie rozjaśnienia instrumentu. Do tej pory efekt ten byl porządny jednak malo osiągalny. Drugi efekt to poprawienie intonacji przy użyciu poszczególnych konfiguracji wentylowych. Bardzo polecam ten sposób rozgrywania instrumentu. Paweł B.
Saksofon tenor King Super 20 mam od 3 lat, miał świetne brzmienie i był bardzo wyrównany w całym rejestrze aczkolwiek miał swoje bolączki – np. problem z altissimo, po remoncie w saxo serwis i wibroakustycznym rozgrywaniu instrument jeszcze bardziej się wyrównał (w co nie mogłem uwierzyć), poszerzyło się brzmienie – tak jakby blacha chciała bardziej drżeć, odblokowało się altissimo. Do tej pory nie mogę uwierzyć w efekty pracy Michała, dzięki wielkie. Zaryzykuje stwierdzenie, że w chwili obecnej mam najlepszy tenor King Super 20 w Polsce. Hubert S.
Sax alt Selmer Mark 6. Saxo rezonatory & VIBRO – różnica jest słyszalna… sound ma więcej alikwotów, jest ciemniejszy,pełniejszy trochę jak by z chrypą momentami. Generalnie jestem bardzo zadowolony. Robert K.
Sax tenor Yamaha Custom 875 z początku lat 90 tych. Brzmienie ,strój i lekkość gry na najwyższym poziomie. Braki mocy uzupełniałem skutecznie ustnikami o mocnym ostrym brzmieniu. Sądziłem, że to jest to. Jednak dopiero po metodzie VIBRO, którą zastosował Michał Szymonik saksofon poczułem w dłoniach dosłownie ,a przede wszystkim wyrównały się pewne rejestry na dole oraz altissimo. Większa dynamika i wyrównanie rejestru to świetny rezultat tej metody. Jestem bardzo wdzięczny Michałowi. Daniel P.
Posiadam tenor sax Selmer Super Action II który użytkuję 4 lata. W Saxoservice remont zastał wykonany w 2019 roku. Zamontowane SAXO rezonatory, kółko rezonujące odlutowany pierścień z fajki. W roku 2020 po rozegraniu mechanicznym nastąpiła poprawa brzmienia, wzrosła lekkość wydobycia dźwięków w całym rejestrze. Dodatkowa korzyść to wyrównany rejestr w całej skali oraz poprawa intonacji. Artur K.
Tenor Sax Selmer Serie III użytkuję od nowości od 2000 roku czyli 20lat. Saksofon po zabiegu VIBRO w Saxoservice zdecydowanie się otworzył. Brzmienie zyskało i jest pełniejsze. Odnoszę wrażenie że jest bardziej strojny. Góra wchodzi o wiele łatwiej altissimo pali od strzała. Józef D.
Od 3 lat jestem użytkownikiem saksofonu tenorowego Cannonball 03 Excalibur Salt Lake City, ustnik metalowy Johnshock Jazz FL, stroiki Vandoren Jawa Red 2,5. Posiadam go praktycznie od nowości. Moje spostrzeżenia po zabiegu rozgrywania w Saxoservice: Dużo łatwiej i lżej gra się dolne dźwięki, nawet przy delikatnym zadęciu dźwięk wydobywa się od razu, sax zyskał zauważalny Power, natężenie dźwięku jest bardziej wyrównane w całej skali, wcześniej miałem trudności z intonacją w oktawie (kiedy dolna była ok. górna była zbyt wysoka) teraz łatwiej jest to skorygować, brzmienie zrobiło się takie szerokie Bardzo się cieszę, że mogłem skorzystać z tej usługi, szczerze polecam, na pewno warto . Poza tym Michał jest wysokiej klasy specjalistą a wszystkie jego usługi są na najwyższym poziomie. Sławomir Ś.
Oddałem mój 10 letni sopran Cannoball Big Bell Stone Series Michałowi do korekty, który zaproponował mi wibracyjne rozegranie instrumentu. Zastanawiałem się nad tym “wynalazkiem”, ale zostałem pozytywnie zaskoczony. Saksofon ma wyrównane brzmienie w całej swojej skali, skrajne dźwięki wchodzą bezproblemowo. Instrument brzmi pełniej, a przede wszystkim nabrał większej mocy i jest o ok. 20 procent głośniejszy. Dariusz M.
Chciałbym Ci podziękować za VIBRO w moim chińczyku. Naprawdę “to działa”. Odczuwam wibracje nawet na ustniku gdzie przedtem sound był przytłumiony i dopiero można było odczuć drgania daleko poniżej fajki. Chętnie bym przysłał mojego mark VII w niedługim czasie. Roman K.
Sax alt Yamaha YAS32. Będę się powtarzał , ale REWELACJA. Teraz najniższe dźwięki odzywają się od razu bez zająknięcia, góra tak samo, na pewno lekkośc gry się poprawiła , no i większy power w dźwięku. Czyli faktycznie to wszystko co mówili Ci znakomici saksofoniści którzy już mieli to u siebie . Jestem bardzo zadowolony z rezultatów i nie spodziewałem się aż tak widocznych zmian. Świetny patent , i moje gratulacje. Kamil T.
Sax tenor LC Unlacquer. Jest petarda? sax inaczej reaguje – lepsze piano ,lepsze forte ( mogę z niego więcej wycisnąć ). Jest łatwiejszy intonacyjnie. Sebastian N.
Mój prawie 100-letni bari Conn po przejściu przez VIBRO w Saxo Custom Service dostał nowy power! Instrument stał się bardziej donośny, dźwięki odpalają łatwiej w całej skali i troszkę poprawiła się intonacja. Ale uwaga na zęby! Więcej dźwięku to większe wibracje na ustniku! W przypadku bari jest to odczuwalne, więc nie zapomnijcie założyć grubszych naklejek! ?. Tomasz K.
Sax alt Vito Beaugnier France. Po latach zaprzyjaźniania z moim instrumentem i godzinach poświęconych na granie długich dźwięków i alikowów myślałem, że zbliżam się do granic możliwości mojej staruszki. Bardzo się myliłem. Po zabiegu instrument jest bardziej wyrównany w całej skali, szerszy, poprawiła się też intonacja. Mam wrażenie, że łatwiej jest wprowadzić instrument w drgania, a co za tym idzie łatwiej jest osiągnąć pełne pasmo brzmienia. Warto było ?. Maciej F.
Saksofon tenorowy Selmer Super Action (1982) po VIBRO to nie ten sam tenor. Dźwięk stał się bardziej otwarty, jest większy power, poza tym poprawiła się intonacja, a brzmienie stało się wyrównane w całej skali. Polecam wszystkim saksofonistom skorzystać z tej metody ! Tomek S.
Jestem zwykle dość sceptycznie nastawiony do wszelkich nowinek polepszających brzmienie bez wkładu własnej pracy. Jednak ćwiczenie to podstawa i żadne czary-mary nas od tego nie uwolnią. Tak sądziłem i tym razem, dowiedziawszy się o vibro. Zaintrygowały mnie jednak pozytywne opinie wielu saksofonistów. A gdy zobaczyłem rekomendację Maćka Sikały, stwierdziłem, że coś w tym musi być. Taki autorytet saksofonowy nie może się mylić.
Przez większość mojego życia zawodowego gram głównie na saksofonie altowym. Ostatnimi czasy zaczął mnie męczyć, nudzić, przestało mi się podobać moje brzmienie. Zacząłem uciekać w stronę saksofonu sopranowego, klarnetu basowego. No i oddałem mój alt Yamaha YAS61 na jeden dzień Michałowi Szymonikowi, który podłączył go do swojej magicznej aparatury. Michał, niczym dr Frankenstein, który ożywił martwe ciało przy pomocy aparatury wykorzystującej energię burzy, zburzył mój sceptycyzm i ożywił mój instrument w podobny sposób. Też wtedy padało, błyskawic jednak nie było, więc Michał wykorzystał inną technologię. Rozedrgał mój saksofon tak, że ten zaczął śpiewać. I śpiewa teraz za każdym razem, gdy w niego zadmę. Serdecznie polecam VIBRO i Saxo Service Michała Szymonika. Jacek Skrzypczak
Tenor SML Rev D po VIBRO:
Wyrównanie brzmienia w 4 oktawach, otwarcie brzmienia, lepszy rezonans (śpiewny ton). Dźwięki, które były matowe – e, f, a w pierwszej i drugiej oktawie – zostały wyrównane i otwarte. Tak samo boczne b – teraz brzmieniowo i intonacyjnie jest identyczne jak b bis. Poprawa reakcji instrumentu na zmiany w zadęciu oraz poszerzenie potencjału dynamicznego – fff można grać bez obawy o “przesterowanie” czy rozerwanie dźwięku. Ocena zabiegu VIBRO: 10 w skali od 0 do 10.
Leszek Kotarski.
Po remoncie saksofonu u pana Michała mój alt Selmer Reference całkowicie się odmienił. Rezonatory Saxo zmieniły i wyrównały jego brzmienie. W całej skali instrument zaczął brzmieć bardzo podobnie nawet najwyższe dźwięki dostały pełnego, miękkiego brzmienia. Byłem bardzo pozytywnie zaskoczony łatwością wydobywania rejestru altissimo, wydaje się jakby cały korpus instrumentu lepiej rezonował co najprawdopodobniej jest efektem zastosowania technologii VIBRO. Jestem bardzo zadowolony z remontu i polecam usługi pana Michała. Michał M.
Słów kilka o moim Selmer MVII Alto Saxophone. W październiku 2020 roku nadszedł czas na kolejny przegląd/serwis instrumentu. Czyszczenie, wytłumienie, smarowanie i konieczna regulacja mechaniki, itd. Oczywiście bez obaw o instrument bowiem serwis u Michała Szymonika ze Szczecina. Jednak poza regularnym serwisem, jeszcze VIBRO. Z początku do tematu podchodziłem sceptycznie co zauważył Michał, ale spokojnie cytuję: poczekaj na efekty. I tutaj bardzo miłe zaskoczenie: instrument odzywa się swobodnie (bez wysiłku) dla grającego w każdym rejestrze; natychmiast reaguje na mocniejszy strumień powietrza ba nawet zastanawiałem się nawet czy przed tą usługą wszystko było ok z tym saksofonem; brzmienie wyrównane i pełne alikwot. Różnica kolosalna! Gorąco polecam! Andrzej J.
W SAXOSERVICE robiłem remont generalny w wersji custom, włącznie z VIBRO. Saksofon po remoncie jest technicznie bezbłędny, usługa wykonana na najwyższym poziomie. Instrument po remoncie świetnie siedzi pod palcami. Efekt dużo powyżej oczekiwań.
Jako fan eksperymentów Michała (posiadam kółko rezonujące, ligaturę custom) – obowiązkowo musiałem skorzystać z VIBRO. Wysłałem sax tenor Bueschera 400, który ma ponad 60 lat i zdawałoby się, że przez tyle lat to on „z urzędu” powinien być rozegrany prawidłowo. Myślenie było oczywiście błędne. Po VIBRO oczy się zaświeciły i można podskoczyć z wrażenia. Zauważalne jest wyrównanie brzmienie w całej skali instrumentu i sam dźwięk jest pełniejszy. Łatwiejsza emisja dolnych dźwięków. Szybsza, mocniejsza reakcja odczuwalna jest zwłaszcza na stroikach trzcinowych. Polecam! Michał S.
Pański wynalazek daje niesamowite efekty. Pełna, cieplejsza barwa, sax brzmi równo w całym rejestrze, natychmiastowy atak i poprawiona intonacja. Teraz mój sax tenor Selmer Seria I sprawuje się jeszcze lepiej i granie na nim to czysta przyjemność. Zabieg niesamowicie skuteczny i wart swojej ceny. Jeszcze raz dziękuję bardzo. Aleksander P.
Gram na saksofonie altowym Buffet S3 Prestige. Jestem pod naprawdę dużym wrażeniem „Mechanicznego rozgrywania instrumentu”. Nie spodziewałem się aż tak spektakularnego efektu. Już od pierwszego dmuchnięcia w rurę nie tylko słyszałem, ale i czułem pod palcami, że instrument dużo lepiej rezonuje. Dźwięk stał się wyraźnie bogatszy w alikwoty, rejestr się wyrównał, także w dźwiękach ponad skalą. Zakres dynamiki się poszerzył, a kontrola intonacji stała się łatwiejsza. Naprawdę warto skorzystać. Polecam! Tomasz K.
Sax tenor Yamaha YTS280. Saksofon był kupiony nowy 3 lata temu.. przed zabiegiem Vibro grał ciężko w dole oraz dźwięk był tak jakby przytłumiony. Po zabiegu znacznie poprawiła się donośność instrumentu gra teraz znacznie pełniej, dół wchodzi lekko grając nawet bardzo cicho, jak i sama gra jest znacznie lżejsza przy dmuchaniu. Teraz czuć że cały instrument wibruje w pięknej skali. Był to kolejny saksofon który oddałem i jak zawsze nie zawiodłem się. Jak najbardziej polecam Michała i jego maszynę Vibro ! Kamil T.
Sax Baryton Weltklang. Po remoncie z SAXO rezonatorami i VIBRO zarówno “na ucho” jak i na nagraniu mikrofonem słychać jeszcze potężniejsze i bardziej wyrównane brzmienie poczciwego Weltklanga. Dodatkowo wzrósł zakres dynamiki i łatwiej jest wydobyć wyższe dźwięki, z czym wcześniej miałem problem. Nic tylko grać i zachwalać kawał kapitalnej roboty. Oskar W.
Po remoncie saksofonu u pana Michała mój niespełna trzyletni alt Yamaha YAS-62 bardzo pozytywnie się odmienił. Zastosowane rezonatory Saxo słyszalnie wyrównały jego brzmienie w całej skali. Łatwiej jest grać najniższe dźwięki. Odnoszę poza tym wrażenie, że cały korpus instrumentu lepiej rezonuje, co najprawdopodobniej jest efektem zastosowania technologii VIBRO. Jestem generalnie bardzo zadowolony z remontu i polecam usługi pana Michała. Czesław Z.
Koleżanki i koledzy saksofoniści !
Niedawno odebrałem mój saksofon tenorowy , który przeszedł gruntowny remont w Saxoservice. Saksofon to włoska Ida Maria Grassi model profesional 2000.
Jestem już po pierwszych testach i czuję że muszę się z Wami podzielić moimi wrażeniami z tego co się w nim zmieniło, oczywiście na lepsze.
A zmieniło się sporo.
Przed remontem saksofon grał super byłem z niego zadowolony, ale czegoś zaczęło mi brakować. Wiadomo czego. Magii. Prawie każdy marzy o Mark VI, Ja również 🙂 Zacząłem się zastanawiać czy może już nie czas aby kupić coś z wyższej półki, tym bardziej że sax już troszkę prosił się o remont. Wcześniej wysłałem do Michała Szymonika moją guardalę MB II. Po refacingu nie mogłem uwierzyć o ile lepiej mi się grało kiedy do mnie wróciła. Petarda!. Skoro ten człowiek tak odmienił mój niby już dobry ustnik to co może zrobić z moją kochaną Idą. Pomyślałem że zaryzykuję, w końcu tyle się naczytałem pochlebnych opinii o tajemniczych Vibro czy “rezonatorach z piekła Rodem” , a co mi tam …
Telefon do serwisu, krótka rozmowa – wysłałem.
Zdecydowałem się na wymianę rezonatorów ,vibro, oraz poprawę wszystkiego co można było poprawić. Po około tygodniu moja Ida wróciła 🙂
Pierwsze ” dmuchnięcie”…co za sound ! Saksofon gra mega lekko i zarazem głośniej. Bardziej się przebija.( Musiałem zmodyfikować siłę zadęcia.) dynamika znacznie się poprawiła. Jeśli chodzi o barwę to pojawiło się więcej składowych dźwięku. Instrument jest wyrównany w całym zakresie. Altissimo wchodzi bez problemu a jego dźwięki nie odbiegają barwą od innych dźwięków ( nie wiem czy dobrze to ująłem ale są wyrównane barwowo). Czuję też że mechanika działa znacznie lepiej, ale tu cudów się nie spodziewałem. Wiadomo dominacja japońskich producentów jest niezachwiana. 🙂
Podsumowując.
Szczerze polecam serwis Michała Szymonika. Ten człowiek wie co robi i łączy rzemiosło z nauką w taki sposób że dostajesz pięknie brzmiący instrument “customowy” dopieszczony w każdym calu. Jeszcze raz polecam i dziękuję. Aleksander.
Sopran P. Mauriat System 76 po remoncie w saxoservice (Saxo Power Disc) i po zabiegu VIBRO dostał nowe życie. Oczywiście mechanicznie w końcu można nazwać go profesjonalnym instrumentem a co do brzmienia, mnogość alikwotów, łatwość w wydobyciu dźwięku, łatwość w utrzymaniu właściwej intonacji, oraz zakres dynamiczny to istna poezja. Dzięki Michałowi mój saksofon w końcu zasługuje na miano profesjonalnego instrumentu. Bez wątpienia najlepszy serwis w Polsce! Polecam! Maciej M.
Puzon King 2B model Jiggs Whigham zakupiony jako nowy w 2014r. , instrument bardzo lekki – bez odważnika, mało „grany” ze względu na mniejszą czarę głosową w porównaniu do mojego podstawowego instrumentu Holton Committee, Model Martin – Urbie Green,’a oraz przez wrażenie mniejszej smukłości w brzmieniu…
Po jednej sesji na VIBRO oceniam polepszenie jakości dźwięku o Ok.15-20%, zwłaszcza w rejestrach górnych. W dolnych troszeczkę mniej, ale też da się wysłyszeć ok 5-10% poprawę. Dźwięk wydobywa się lżej , przedęcia są bardzo „zwiewne” i szybkie, a nasycenie dźwięku jest większe, przez co sam dźwięk wydaje się nieco szerszy. Na ustniku typu megatone opisane wrażenia wydają się dodatkowo intensywne. Suwak również wydaje się „szybszy” choć dodatkowo nie był w żaden sposób konserwowany przed czy po sesji VIBRO. Polecam ! Anna N.
Zabieg Vibro na Yanagisawie 992 to mistrzostwo! Saksofon dostał cały szereg alikwotów, które przed zabiegiem nie były słyszalne. Rejestr jest wyrównany dynamicznie i barwowo co przekłada się też na lepszą strojność instrumentu. Saksofon ma również większą dynamikę-od subtonowego piano pianissimo aż do “ryczącego” forte, które jest do wykonania w każdej oktawie z taką samą łatwością. Warto dodać, że zakres dynamiczny został zwiększony o 40-50%. Polecam serdecznie! Maciek M.
Gram Jupiterze JAS-969. Po vibro mogę potwierdzić zauważalnie
• szybszą odpowiedź instrumentu, co pozwala mi precyzyjniej grać.
• Wyrównie rejestrów
• dźwięki, które bywały matowe rzeczywiście stały się pełniejsze w brzmieniu.
Przyjemność z grania znacznie wzrosła:-) Z powyższych powodów polecam serdecznie niezdecydowanym.
Ewelina S.